Utomhus säsongen here we come

Tänk nu är det inte många dagar eller veckor kvar till utomhus säsongen börjar. Det är alltid lika underbart att åka på första ute tävlingen, för då vet man att nu är våren här och sommaren på ingång. Det är alltid skönt att komma ut från det trånga och mörka ridhusen och istället komma in på en stor å fin ute bana en solig dag. Utomhus säsongen har alltid varit min favorit om jag skulle få välja. Vad det beror på vet ja inte riktigt om jag ofta har haft hästar som tycker bättre om ute tävlingar än inne eller om det är jag personligen. Men eftersom att jag är upp vuxen på landet tror jag det ligger mycket i mig själv jag tycker om stora ytor och kalla vindar. Haha

 

Vad tycker ni om bäst att rida inne eller ute?


En annan fördel kommer ju självklart med utomhus säsongen det är ju att man kan ta grymt coola bilder, vilket är något jag en dag ska lära mig. En nackdel dock med att tävla ute och rida på de stor banorna det blir ju ibland rätt långt mellan hindren, det var aldrig min starka sida. :P Haha

 

Tänkte bjuda på lite bilder som Sara Ramde och Emma Johansson har tagit.


/ Filippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0