Presentation hästar :)

Hej!
Jag tänkte köra en liten presentation av mina hästar i stallet!

Vi börjar med "Kitty":

Atomic Kitten "Kitty"
Sto-02
skimmel
e. Casir Ask - Patrice - Illusion - Opium
Kitty är min stjärna, vi köpte henne i december 2007 då hon va 5år och eftersom hon har haft ett föl e. Carson Ask så har hon gått som fölsto, hon hade gått semifinal i 4års och haft hoppdiplom på 3årstestet och klass 1 gångarter.
Numera går hon 1.30-1.35 klasser mycket stadigt och målet är 1.40 i sommar. Hon är väldigt charmig och envis och älskar att bli ompysslad.

Cayenne

Sto-05
Brun
e. Cathageno - Alpen Fürst - Cordon Bleu - Toddy
Min mamma har själv fött upp Cayenne och det är alltid roligt när man får följa dem från början! Hon gick 3årstestet med godkänt resultat trots rampfeber och direkt efter det betäcktes hon med Hip Hop och 2009 fick hon ett föl vid namn Hope and Glory. Jag red henne i semifinal i 4årschampionatet 2010 och nu i år har hon precis debuterat 1.20 med ett nerslag och målet är 5års i Falsterbo. Hon är väldigt speciell och egen och hatar alla utan sig själv men älskar att gosa!

Amarezzo "Rally"

Hingst-08
Brun
e. Alligator Fontaine - Alpen Fürst - Cordon Bleu - Toddy
Rally har alltid varit min favorit bland mammas uppfödningar, han är charmig, störig, försiktig, lättlärd och så jävla söt! Han rids och löshoppas nu med mycket bra resultat inför 3årstestet som är i maj. Han rids i en trevlig form i alla gångarter och är mycket känslig för alla hjälper.

Hope and Glory "Hoppsan"

Sto-09
Brun
e. Hip Hop - Cathageno - Alpen Fürst - Cordon Bleu
Med hingstar som Caretino, Cor de la Bryére, Ramiro Z, Calando I, Feliciano, Irco Marco, Electro och Voltaire i stammen känns det lovande. Har löshoppat några gånger och gör det bra, mkt välbalanserad och rör sig trevligt. Hon är en mycket fixig häst och ska helst ha all uppmärksamhet själv älskar att busa med sin kompis Nova.

Nova Li "Nova"

Sto-10
Brun
e. Focker (Marinier) - Martel** - Heidelberg - Dirigent
Min alldeles egna lilla häst, jag köpte henne av uppfödaren 2010 och då va hon inget hanterad alls och var rädd för människor, nu följer hon efter som en svans i hagen och älskar att bli kliad och klia tillbaka med sin snabelliknande nos. Med en mamma som gått svår hoppning och linjeavlad på Ladykiller** och flertalet svårklasshästar i stammen och en syster som går 1.40hoppning i Holland ser det lovande ut!

Fairytale
Sto-95
Brun
e. Alpen Fürst - Cordon Bleu - Toddy - Lansiär
Vårt lilla avelssto som jag tävlat upp t.o.m. 1.10, en riktigt spänstig liten häst som skulle kunna gå mkt högre. Men hon passar bättre i avlen då hon lätt blir stressad vid ridning. Mamma till Cayenne och Rally.

Soprano
Val-02
Brun
e. Stanford - Peadar Piper**
Vi köpte honom av uppfödaren när han va 4år och då hade han gått på lösdrift sen han föddes. Han hoppar mkt bra med mkt scoop och fin teknik, rör sig även trevligt. Han trivs som lekfarbror åt "Rally".

Bilder på Fairytale och Soprano kommer :)

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0