Trimhoppning


Hej!

Igår hann jag inte skriva på kvällen men idag kommer update om gårdagens pass med trimhoppning.

Övingen med krysset gör jag mycket för att få en rundare språngkurva, bommen bakom bromsar hästen och den före får hästen att komma intill mer och det gör atomatiskt att språnget blir rundare, det är en väldigt bra öving om hästen vill hoppa av stort eller om den får sin högsta punkt i språnget för sent. Båda hästarna skötte sig kalas. Sen travbommarna får igång bakbensaktiviteten hos hästarna och är stärkande, jag gjorde så att jag hade snebommar, dvs ena sidan på bommarna va upplagda varannan bom på vänster sida och varannan på höger sida. Cayenne tyckte dock att man skulle hoppa över de och tog o hoppade de på studs i galopp istället o hon fick vara ganska snabb i bena för att klara studs på 1.20 ........... Men tillslut insåg hon att de va lättare att trava :)

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0