Tävling

Tjosingen!

En guldstjärna till Sara som hållt igång bloggen fint idag när jag och Filippa varit iväg!

Idag har det som sagt varit tävling i Eksjö med Kitty och Cayenne, de började bra med ett pet var o Cayenne kändes super och jag lämnade in Falsterbopapprena. Kitty hoppade också super trots att hon gick hårt mot klockan o ja vi va snabbare än vinnaren, retligt! Men sista hindret va en joker, smalt och med fjädrar som stack upp och ett påskägg under ... Fjädrarna åkte med i farten, en liten liten touch, synd!

Cayenne va stressad i 1.20 och brunstar också, sist hon brunstade kom vi knappt ut från gårdsplanen så de här va ändå ett steg framåt att hon gått en fin runda, hon hoppade fortfarande bra men blev väldigt vinglig och tveksam så hon rev bakbommen på oxern in i komb .. konstigt att man få en dålig runda o bara ett pet och på JFK va rn bra runda och ett pet där med .. Hon ska iaf hoppa en 1.20 imorgon.

Kitty hoppade också fint, började jätte bra o öppnade upp fint bak men började dra till höger .. Så jag fick ta bort lite tryck och försöka få henne att hoppa rakt så hon hoppade inte lika fint alls då och rev trippelbarren eftersom hon hoppade lite snett .. Får hoppas att hon känns bättre imorgon då hon hoppar 1.30.

Desvärre glömde jag kameran hemma, men fotografer va på plats och förhoppningsvis kommer det snart bilder!

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0