Shopping :)

Tjo!

Det blev en sväng till Charlies Häst & Hund idag för att handla lite nödvändiga saker :) Charlies är helt klart min favorit hästaffär, man får alltid ett trevligt bemötande och de har det mesta! Så de där extra kronorna en del saker är dyrare lägger jag mer än gärna!

Köpte i allafall ett bett till Cayenne, jag har ridit henne på ett gummibett med D-ringar men detta är inte tillåtet att rida på i Falsterbo eller kvalen. "två- eller tredelat bett med runda ringar" står det i reglerna och det är bäst att följa, så ett 2delat gummibett med runda ringar fick det bli, trots att det är svart gummi är det inte tjockare än ett normalt! Hon är rädd om munnen samtidigt som hon är stark och inte vill ta stöd, vilket jag känner blir bättre med ett gummibett.


Bild lånad från Källqvists hemsida.

Sen köpte jag även schampoo, Fiebing Horse Salon Schampoo & Conditioner ger ett oslagbart resultat! Hästarna blir rena, blanka och mjuka i pälsen och så luktar det himla gott också! Sen använder jag Veredus Super Sheen Schampoo o man och svans på Cayenne och Veredus Blue Snow i Kittys svans och på Cayennes strumpor. Rent ska det va!

Bild lånad från Jump Inn Hästshop.

Kram Linda






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0