Pigg häst :)

Hej :)

Två hästar hoppade och en ny i stallet!
Hoppade bana idag med båda, byggde upp som ni ser på bilden här nedan och knöt ihop allt till lite olika banor, oxern som är "lös" så att säga hade jag likadan på båda sidor så den gick att hoppa åt båda håll. Jag blandade mkt långa och korta vägar och jobbade mest på att hålla samma tempo och få ett flyt överallt.



Vi börjar med Cayenne som även idag skötte sig som en stjärna ska! Hon lyssnade lika bra i början av banan som mot slutet, hon blir lätt starkare och springigare ju längre på banan man kommer, men hon klarade 13 hinders bana galant och hoppade jätte fint :)

Kitty va väldigt pigg och glad! Första gången ute för henne och hon har inte hoppat ordentligt sen JFK så hon sprang mest så fort hon kunde och tyckte de va skitkul .......... Jag försökte få henne mer uppmärksam på mig genom att jobba henne så mkt jag kunde mellan hindrena, röra på bettet och sätta mig snabbt ner i sadlen efter hindrena. Även om hon sprang så försökte jag använda benen så mkt jag kunde får att få henne att lyssna och efter ett tag hoppade hon riktigt fint och lyssnade ganska bra mellan hindrena!

Så till nya hästen, den är stor, väldigt stor och det ska bli spännande att börja med honom eftersom han i princip inte gjort nånting innan mer än att gå in och ut ur stallet. Den ser snäll ut iaf :)

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0