PANIK

Äntligen inne!

När jag tog in hästarna vid 16 hade jag bara kvar att rida Kitty och Cayenne o sen bada dem och sen lina Rally lite lätt men så blev det inte riktigt .......

När jag tog in Soprano och Cesar så hade Cesar ett hål i halsen .. PANIK eftersom jag är livrädd för blod! ringde ägaren o veterinären som hade fullt upp och kom inte förrens nu ikväll vid 7-8tiden. I allafall va musklen på han av så den är ihop sydd och ett drän sitter där och även skinnet är sytt. Antagligen har han fastnat i en pinne eller liknade och tyvärr är det ju sånt som händer. Pencillin och Metacam får det bli för honom!

Ridpassen gick bra idag, red båda två lite lätt och såg till att de va framme för skänklen och lyssnade både framåt och bakåt o så de var mjuka i kroppen och följde skänklen mest genom skänkelvikningar. Så vi får hoppas att de är i toppform tills imorgon, om det känns bra i 1.10 på Cayenne ska hon gå sitt första Falsterbokval!

Rally linade jag ett lätt pass med halsförlängare och han va så duktig märks skillnad på bakbensaktiviteten nu när han fått skor!

Nu ska jag äntligen få äta kvällsmat och sova så jag är laddad tills imorgon, det är ju inte bara hästarna som ska va i toppform och utvilade!

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0