Markarbete

Hej!
Idag så har jag ridit mina 2 hästar Cayenne, 6år e. Cathageno hon har haft föl så målet är 5års i Falsterbo och Breeders och hon har precis debuterat 1.20 som vi har fött upp själva och sen red jag Atomic Kitten eller Kitty som hon kallas här hemma 9år e. Casir Ask jag rider henne nu i 1.30-1.35 klasser och målet är 1.40 i sommar.

Båda hästarna gick kalas idag red båda ett enkelt markarbetespass först ut va Kitty som jag red mycket rakt fram och jobbade på att få med yttersidan eftersom hon lätt tappar den, hon är lite svag i avstampet och det beror mkt på ytter bakben när man får med det finns det otroligt mkt hopp i henne! Så det va mkt små volter och tempoväxlingar för att aktivera henne.

Cayenne är väldigt het och blir gärna hög i formen och stark så henne så henne gäller det att få lugn och lyssna, det är mkt lydnadsträning på henne, övergångar, små volter, stora volter och få henne att bli uppmärksam på mig. Hon viker sig gärna i sidan med i vänstergaloppen och det gäller att få henne stadig på yttertyglen så att även blir stadigare o formen. Jag rider henne också med gouge eller graman just för att få henne stadigare men jag växlar också och rider utan hjälptyglar för att cheecka av och se om jag jobbar på rätt eller om hon bara går på hjälptyglarna.

Kitty på bild.

Kram
Linda

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilken härligt bild! :)

2011-04-05 @ 16:45:03
URL: http://gulingpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0