Hoppning

Tjoo!

Dagen avklarad och idag har alla fått guldstjärna i kanten!

Vi börjar med Cesar, vars ägare Solveig var här idag och hälsade på, linade honom på banan med träns och gick lite med honom och övade på "brr" och smacka och han börjar bli riktigt duktig på det! Jag har fortfarande grimman under så jag fäster linan i den så jag inte drar i bettet förrens han vant sig vid det.

Sen hoppade jag Cayenne på banan här hemma och hon hoppade jätte fint och var även fin i värmingen och helt lugn när vi galopperade och det händer inte ofta! Serien vi hoppade som ni ser här nedan tycker jag är stärkande och sen är det väldigt bra för just Cayenne eftersom hon hoppar så långt och springer efter hindrena, serien bromsar henne automatiskt. Jag har travbom in så hon får arbeta och komma litre närma.


Kitty!!!!! Hon har så mycket hopp i sig att jag knappt vågat fantisera om det när vi köpte henne!! Idag hoppade vi 1.40 bana på Tomas träningen och som hon hoppade! Trots att vi kom ca 1m för långt ifrån på Trippelbarren som va väldigt bred va hon inte ens i. Hon va lite stark men va fin på hinder. Hon är så lycklig över att vara utomhus, förhoppningsvis lugnar hon sig snart! Det vi behöver nu är att våga galoppera mer nu när det är ute och speciellt eftersom hon snart ska debutera 1.40.


Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0