Den 5 april 2011

God morgon på er! :)

Nu ska jag ju äntligen berätta lite mer vem som är den där Filippa som hoppar på en häst i hedern men som bara skriver om sin meningslösa vardag i bloggen. När hon inte umgås med sina andra två halvor förstås, för då blir det väldigt mycket mer meningsfullt!   Mina två halvor är ju så klart de andra två här i bloggen, vid namn om ni missat Sara och Linda. Men nog pratat om dem, nu var den ju mig det skulle handla om för skrämmandes skull.

Mitt namn är då Filippa Isaksson, är 19 år fyller år den 10 maj och bor för tillfället i Forserum som ligger i de småländska skogarna mellan Jönköping och Nässjö.  Jag går sista året och sista terminen på John Bauer gymnasiet i Jönköping, där jag läser Samhälle idrottsprogrammet.  Där min idrott har varit som ni förstår ridsport. Det har det också varit sedan jag kunde gå, då min mamma alltid har hållit på med hästar. Jag har på min lilla ryttar tid ridit både A ponnyisar upp till C ponnyisar och när jag var 15 år gick jag över till häst. Jag har tävlat ponny upp till LA hoppning även debutant fälttävlan och på stor häst har jag tävlat upp till medelsvår hoppning.  Jag har även under två somrar jobbat oss mina tränare.

Men att vara tonåring och dela sitt största intresse med sin mamma är inte många gånger en dans på rosor.  Det är något som många får känna av mer eller mindre. Detta har i mitt fall gjort att jag för tillfället sluta rida sedan ett och ett halvt år tillbaka. Det är här mina meningslösa inlägg kommer in i bilden.  Men trots detta är och kommer alltid hästarna att vara en del av mitt liv och min framtid.  Jag har inte gett upp att börja igen, jag letar just nu bara efter att hitta lösningar.


Eton 

Därför kan jag inte skriva riktigt som Sara eller Linda i bloggen men jag ska försöka att ta upp andra saker som är viktiga för ryttare och bli mina kompanjoners hästskötare. Så ni får massa bilder och filmer på dem! Däför får vi se hur länge Sara och Linda vill ha kvar mig i bloggen. ;) 

/ Filippa

 


Kommentarer
Postat av: Emma

vilka fina hästar ni ahr tjejer!

2011-04-05 @ 19:18:11
URL: http://grytagirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0