C hoppning

Hej igen!
Som sagt så var jag hos Lasse Berglund idag och hoppade Cayenne, vi gjorde lydnadsövingar och övingar så hon fick tänka själv utan att kunna springa iväg, det blir lätt så att hon blir stark och jag höjer handen och bromsar, men hon behöver lära sig att se hindrena själc så jag kan slappna av för när jag får upp handen tappar hon också ryggen och höjer huvudet så hon inte riktigt ser hindret och river lätt fram. Vi gjorde en linje med galoppbommar mellan hindrena och då får hon atomatiskt mer och tänka på och jag kan mjukna ovh hon hoppar fint, sen hoppade vi också ett räcke med halt efter för att få henne att landa och vänta och inte springa och efter ett tag lyssnade hon bra så nu ska vi fortsätta med det här och hoppa "haltövningen" ca3 gånger i veckan

Här är en bild på dagens öving:


Sen efteråt hoppade jag samma öving på en av Lasses hästar och vi jobbade på att jag ska rida ändå mer fram för benen och inte fånga upp i handen först och att komma tillbaka ändå snabbare efter hindrena. Eftersom jag gillar de små och snabba hästarna blir det stor skillnad att rida Hilda som är ganska stor o går i samma tempo hela tiden men är ändå nöjd :)

Kram!
Linda

Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

ja jag kände det med, och jag tror verkligen inte att många av dessa är äkta ;P

2011-04-07 @ 10:46:42
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0